GEOMETRIE

Geometrie náprav patří mezi základní konstrukční nastavení vozidel. Zjednodušeně řečeno geometrie kol neboli geometrie náprav je seřízení osy jízdy vozidla tak, aby se kola skláněla k vozovce správným úhlem.
Bezchybným seřízením geometrie kol Vám náš autoservis zajistí rovnoměrné sjíždění pneu a tím prodlouží životnost pneumatik.

 

 

 

 

» Filtr pevných částic

Co je filtr pevných částic?

U filtru pevných částic se můžeme setkat s dvěma zkratkami. DPF z anglického Diesel Particle Filter a FAP z francouzského Filtre Anti Particules. O co se vlastně jedná?

Filtr pevných částic byl vyvinut proto, aby u vozidel s dieselovým motorem odstraňoval, respektive zachycoval, z výfukových plynů karcinogenní pevné částice, laicky řečeno saze. Stejně tak, jako dnes již všem známý katalyzátor, má i filtr pevných částic přispívat k čistému životnímu prostředí.minimální úroveň. Ačkoliv byl filtr vytvořen za dobrým účelem, řidičům automobilů přináší spíše samé starosti. Zanesený filtr snižuje výkon motoru, zvyšuje spotřebu nafty a nakonec logicky vyžaduje i větší finanční náklady na provoz auta.

Zanesený filtr pevných částic nadměrně opotřebovává motor a při jeho úplném zanesení zůstává vozidlo nepojízdné. Řešením je výměna DPF za nový, která může být, podle typu automobilu, až 50 000 Kč. Mnohem výhodnější je jeho renovace v profesionálním autoservisu.

Filtr pevných částic - čištění

Také patříte mezi mnoho nešťastných majitelů vozů s dieselovým motorem, které trápí „vynález“ v podobě filtru pevných částic, jenž byl vyroben proto, abych chránil životní prostředí? Jistě pak během jízdy zaznamenáváte nižší výkon motoru a především vyšší spotřebu nafty z důvodu ucpání filtru sazemi. Co s tím? Filtr pevných částic budete muset vyčistit.

Pojmem čištění filtru označujeme situaci, kdy jsou saze, jež filtr zachytil, spalovány při vysoké teplotě.

Může se tak dít dvěma způsoby:

  1. První metodou čistění je takzvaná pasivní regenerace. Motor automobilu musíte delší dobu držet ve vyšším zatížení, respektive ve vyšších otáčkách. Tohoto momentu snadno dosáhnete například na dálnici. Naopak pokud vaše auto brázdí pouze městské silnice, pak na tento způsob renovace filtru pevných částic můžete zapomenout.
  2. Právě pro takové řidiče, kteří s vozidlem dosahují vyšší rychlosti než 80 km/h jen zřídkakdy, přichází v úvahu druhý způsob spálení sazí. Ten bývá označován jako aktivní regenerace. Dochází k němu po ujetí zhruba 300 - 1 000 kilometrů, během kterých nebylo možné filtr pevných částic vyčistit výše zmíněným způsobem, například kvůli pomalému městskému provozu. Teplota výfukových plynů se automaticky zvýší až na 600°C a tím začne docházet ke spalování sazí.

Vyčištění nebo výměna filtru bude časem nevyhnutelná

Náš autoservis poskytuje profesionální renovaci filtru pevných částic. Pro majitele automobilů poskytujeme možnost regenerace DPF.Vyvolat diagnostické čištění.Pokud je toto čištění nemožné je třeba čištění chemické.

Včasné vyčištění DPF filtru šetří čas i peníze!                                    filip.leos@seznam.cz

NjI0ZTh