Výfuky a katalyzátory pro automobily všech typů
Provádíme veškeré opravy a výměny výfukového potrubí včetně katalyzátorů a pružných spojůtzv. vlnovců.
Rizika netěsného výfuku.
-
Riziko požáru !! Spaliny mají Více jak 500 stupnů C.
-
Vniknutí jedovatých spalin do kabiny pro cestující může dojít až k ohrožení života !!!
-
Riziko mechanické poškození spodní části vozidla vlivem uvolnění - upadnutí - vzpříčení výfuku.
-
Odpadnutím vadné výfukové části škoda jinému účastníkovi provozu.
-
Zvýšená spotřeba paliva.
-
Nadměrný hluk vozidla nad určené normy.
-
Riziko špatné funkce motoru s vlivem tlakových rázů s již výše zmíněnou zvýšenou spotřebou.
Základní funkce výfuku
-
Výfuk má za úkol odvést horké a ve vysokých koncentracích jedovaté motorové spaliny bezpečně mimo vozidlo a utlumit hluk vznikající při spalování.Spaliny z motoru po spálení ve válcích jsou odváděny výfukovými svody většinou litinovými do nerezové části před katalyzátorem.
Těsně za výfukem jsou nejvyšší teploty spalin přesahující 500 stupnů Celsia.Těchto vysokých teplot využívá katalyzátor k přeměně nebezpečných výfukových plynů na méně škodlivé a vodu.
Za katalyzátorem jsou výfukové části, které nazýváme tlumič výfuku. Ty jsou většinou z běžné oceli s povrchovou antikorozivní úpravou. Většinou jsou tlumiče rozděleny na více dílů.
Hlavním požadavkem tlumiče výfuku spalin je utlumit zvuk vytvořený spalováním směsi na přípustnou mez, a součastně také umožnit spalinám co nejednodušší cestu pro bezpečné opuštění prostor za vozidlo.
Tlumiče výfuku u moderních i starších vozů jsou nedílnou součástí vozu. Moderní tlumiče výfuku jsou svou životností kompromisem mezi cenou a kvalitou.
Často kladené dotazy
Proč mám tlumič výfuku poškozen korozí?
-
Koroze tlumičů výfuku je přirozeným procesem. Při výrobě výfuku konstruktéři volí mezi cenou a životností. U levnějších tříd automobilů v prvovýrobě používají konstruktéři běžných ocelových plechú s povrchovou úpravou. Tyto výfukové díly mají svou životnost a dochází po několika letech k jejich proreznutí vlivem vody a vodní páry, která také vzniká chemickým procesem v katalyzátoru. Vliv vysokých rozdílů teplot také ovlivnuje životnost výfuku spolu s agresivními látkami obsažených ve spalinách. Voda vznikající přeměnou v katalyzátoru je odváděna společně se spalinami výfukem dále za vozidlo. Všechny tyto vlivy ovlivnují životnost celého výfuku.
Půjde svařit či opravit můj výfuk ?
-
Dosti častá otázka na kterou není vždy jednoduchá odpověd. Vše záleží na jednotlivých skutečnostech a poškození tlumiče výfuku. Naši zkušení technici vám rádi vyjdou vstříc ,ale je nutné výfuk předem zkontrolovat a pak až navrhnout řešení s cenovým rozpočtem.
Jaká bude cena výfuku nebo jeho opravy?
-
Nejdříve je nutno vozidlo prohlédnout a teprve potom určit rozsah a míru poškození výfuku.
Kontrola se pohybuje většinou okolo 200 Kč, kde bude navrhnuto řešení s cenovým rozpočtem.
Prodáváte nové výfuky ?
-
Ano.U nás prodáváme montujeme i opravujeme tlumiče výfuků.Od nejlevnějších verzí, střední třídy, originální až po nerezové či tuningové výfuky. Vše dle typu vozu jeho stáří či užitné hodnoty. Zákazník má možnost si vybrat pro něj nejvhodnější variantu. Je jen na vás jakou cestu zvolíte.Na základě našich zkušeností vám navrhneme nejefektivnější způsob opravy výfuku.Případně vám pomůžeme s výběrem nového výfuku automobilu.
Filtr pevných částic - čištění
Také patříte mezi mnoho nešťastných majitelů vozů s dieselovým motorem, které trápí „vynález“ v podobě filtru pevných částic, jenž byl vyroben proto, abych chránil životní prostředí? Jistě pak během jízdy zaznamenáváte nižší výkon motoru a především vyšší spotřebu nafty z důvodu ucpání filtru sazemi. Co s tím? Filtr pevných částic budete muset vyčistit.
Pojmem čištění filtru označujeme situaci, kdy jsou saze, jež filtr zachytil, spalovány při vysoké teplotě.
Může se tak dít dvěma způsoby:
- První metodou čistění je takzvaná pasivní regenerace. Motor automobilu musíte delší dobu držet ve vyšším zatížení, respektive ve vyšších otáčkách. Tohoto momentu snadno dosáhnete například na dálnici. Naopak pokud vaše auto brázdí pouze městské silnice, pak na tento způsob renovace filtru pevných částic můžete zapomenout.
- Právě pro takové řidiče, kteří s vozidlem dosahují vyšší rychlosti než 80 km/h jen zřídkakdy, přichází v úvahu druhý způsob spálení sazí. Ten bývá označován jako aktivní regenerace. Dochází k němu po ujetí zhruba 300 - 1 000 kilometrů, během kterých nebylo možné filtr pevných částic vyčistit výše zmíněným způsobem, například kvůli pomalému městskému provozu. Teplota výfukových plynů se automaticky zvýší až na 600°C a tím začne docházet ke spalování sazí.
Vyčištění nebo výměna filtru bude časem nevyhnutelná
Náš autoservis poskytuje profesionální renovaci filtru pevných částic. Pro majitele automobilů poskytujeme možnost čištění filtru statické vyvolané diagnosticky,nebo chemické kde se filtr musí vymontovat a nechá se min.12 hod rozpouštět.
Nenašli jste odpověď na vaši otázku?
-
Další informace vám rádi poskytneme na adrese
AUTOSERVIS FILIP
SKALICE13
BENEŠOV 25601