AUTO NA ETHANOL - PŘESTAVBY VOZIDEL NA PALIVO E85

Mají-li auta s motorem na tradiční benzín využívat čistý bioethanol E85, musí být upravena. Specifické chemické vlastnosti paliva E85 způsobují, že oproti normálnímu benzínu potřebuje vůz tohoto paliva asi o 25% více. Když je přídavná řídící jednotka   nainstalována mezi vstřikovací trysky a palubní počítač, zpracovává signály tohoto počítače a udržuje vstřikovače otevřené déle, čímž zajistí odpovídající přítok paliva E85. V nízkých teplotách (obvykle nižší než 13 stupňů Celsia) se alkohol sráží, a to ztěžuje nebo dokonce úplně znemožňuje nastartovat auto. Pro pohodlnou jízdu na palivo E85 ve všech ročních obdobích je proto nutná přídavná řídící jednotka s vhodnými parametry pro studený start,která pracuje s teplotou regulovaným, plně automatickým systémem pro studený start, čímž umožňuje nastartovat auto stejně pohodlně v létě i v zimě.Přídavná jednotka  pro benzín/palivo E85 je naprogramována pomocí externího počítače s aplikací


Jak obecná nastavení, tak všechny parametry související se studeným startem se dají upravovat, což umožňuje, aby byla jednotka nastavena přesně na to konkrétní auto, ve kterém je namontovaná. Automobily vybavené jednotkou ATS mohou do své palivové nádrže kdykoli a bez ohledu na momentální stav nádrže tankovat jak benzín, tak palivo E85. Automatický systém detekce paliva napojený na lambda-sondu v současné době není bezpečným řešením kvůli významnému zpoždění ! Z tohoto důvodu využívá systém manuální přepínač nastavení odpovídajícího režimu pro použité palivo. Aby auto nejelo několik kilometrů ve špatném režimu palivové směsi, po natankování může řidič zvolit, zda chce použít jako palivo benzín nebo ethanol.

 

Přechodem na E85 dochází k výrazně nižším nákladům na provoz vašeho vozidla. Proto doporučujeme instalaci vzduchového filtru s větším průtokem vzduchu např. KW, GREEN a dále pro lepší spalování směsi využití zapalovacích svíček BOSCH platin LPG. Jedná se o investici na dlouhou dobu, cca. 80 – 100 000 km. Není však podmínkou

 

Instalovaná pomocná řídící jednotka poskytuje úplnou flexibilitu a v režimu jízdy na benzín nemá žádný efekt na
původní systém. Jinými slovy, při vypnutí muže být auto poháněno benzínem bez jakýchkoliv nežádoucích účinků.

 

 

 


» Filtr pevných částic

Co je filtr pevných částic?

U filtru pevných částic se můžeme setkat s dvěma zkratkami. DPF z anglického Diesel Particle Filter a FAP z francouzského Filtre Anti Particules. O co se vlastně jedná?

Filtr pevných částic byl vyvinut proto, aby u vozidel s dieselovým motorem odstraňoval, respektive zachycoval, z výfukových plynů karcinogenní pevné částice, laicky řečeno saze. Stejně tak, jako dnes již všem známý katalyzátor, má i filtr pevných částic přispívat k čistému životnímu prostředí.minimální úroveň. Ačkoliv byl filtr vytvořen za dobrým účelem, řidičům automobilů přináší spíše samé starosti. Zanesený filtr snižuje výkon motoru, zvyšuje spotřebu nafty a nakonec logicky vyžaduje i větší finanční náklady na provoz auta.

Zanesený filtr pevných částic nadměrně opotřebovává motor a při jeho úplném zanesení zůstává vozidlo nepojízdné. Řešením je výměna DPF za nový, která může být, podle typu automobilu, až 50 000 Kč. Mnohem výhodnější je jeho renovace v profesionálním autoservisu.

Filtr pevných částic - čištění

Také patříte mezi mnoho nešťastných majitelů vozů s dieselovým motorem, které trápí „vynález“ v podobě filtru pevných částic, jenž byl vyroben proto, abych chránil životní prostředí? Jistě pak během jízdy zaznamenáváte nižší výkon motoru a především vyšší spotřebu nafty z důvodu ucpání filtru sazemi. Co s tím? Filtr pevných částic budete muset vyčistit.

Pojmem čištění filtru označujeme situaci, kdy jsou saze, jež filtr zachytil, spalovány při vysoké teplotě.

Může se tak dít dvěma způsoby:

  1. První metodou čistění je takzvaná pasivní regenerace. Motor automobilu musíte delší dobu držet ve vyšším zatížení, respektive ve vyšších otáčkách. Tohoto momentu snadno dosáhnete například na dálnici. Naopak pokud vaše auto brázdí pouze městské silnice, pak na tento způsob renovace filtru pevných částic můžete zapomenout.
  2. Právě pro takové řidiče, kteří s vozidlem dosahují vyšší rychlosti než 80 km/h jen zřídkakdy, přichází v úvahu druhý způsob spálení sazí. Ten bývá označován jako aktivní regenerace. Dochází k němu po ujetí zhruba 300 - 1 000 kilometrů, během kterých nebylo možné filtr pevných částic vyčistit výše zmíněným způsobem, například kvůli pomalému městskému provozu. Teplota výfukových plynů se automaticky zvýší až na 600°C a tím začne docházet ke spalování sazí.

Vyčištění nebo výměna filtru bude časem nevyhnutelná

Náš autoservis poskytuje profesionální renovaci filtru pevných částic. Pro majitele automobilů poskytujeme možnost regenerace DPF.Vyvolat diagnostické čištění.Pokud je toto čištění nemožné je třeba čištění chemické.

Včasné vyčištění DPF filtru šetří čas i peníze!                                    filip.leos@seznam.cz

Y2I1MThj