AUTO NA ETHANOL - PŘESTAVBY VOZIDEL NA PALIVO E85

Mají-li auta s motorem na tradiční benzín využívat čistý bioethanol E85, musí být upravena. Specifické chemické vlastnosti paliva E85 způsobují, že oproti normálnímu benzínu potřebuje vůz tohoto paliva asi o 25% více. Když je přídavná řídící jednotka   nainstalována mezi vstřikovací trysky a palubní počítač, zpracovává signály tohoto počítače a udržuje vstřikovače otevřené déle, čímž zajistí odpovídající přítok paliva E85. V nízkých teplotách (obvykle nižší než 13 stupňů Celsia) se alkohol sráží, a to ztěžuje nebo dokonce úplně znemožňuje nastartovat auto. Pro pohodlnou jízdu na palivo E85 ve všech ročních obdobích je proto nutná přídavná řídící jednotka s vhodnými parametry pro studený start,která pracuje s teplotou regulovaným, plně automatickým systémem pro studený start, čímž umožňuje nastartovat auto stejně pohodlně v létě i v zimě.Přídavná jednotka  pro benzín/palivo E85 je naprogramována pomocí externího počítače s aplikací


Jak obecná nastavení, tak všechny parametry související se studeným startem se dají upravovat, což umožňuje, aby byla jednotka nastavena přesně na to konkrétní auto, ve kterém je namontovaná. Automobily vybavené jednotkou ATS mohou do své palivové nádrže kdykoli a bez ohledu na momentální stav nádrže tankovat jak benzín, tak palivo E85. Automatický systém detekce paliva napojený na lambda-sondu v současné době není bezpečným řešením kvůli významnému zpoždění ! Z tohoto důvodu využívá systém manuální přepínač nastavení odpovídajícího režimu pro použité palivo. Aby auto nejelo několik kilometrů ve špatném režimu palivové směsi, po natankování může řidič zvolit, zda chce použít jako palivo benzín nebo ethanol.

 

Přechodem na E85 dochází k výrazně nižším nákladům na provoz vašeho vozidla. Proto doporučujeme instalaci vzduchového filtru s větším průtokem vzduchu např. KW, GREEN a dále pro lepší spalování směsi využití zapalovacích svíček BOSCH platin LPG. Jedná se o investici na dlouhou dobu, cca. 80 – 100 000 km. Není však podmínkou

 

Instalovaná pomocná řídící jednotka poskytuje úplnou flexibilitu a v režimu jízdy na benzín nemá žádný efekt na
původní systém. Jinými slovy, při vypnutí muže být auto poháněno benzínem bez jakýchkoliv nežádoucích účinků.

 

 

 


» Výfuky - opravy

Výfuky a katalyzátory pro automobily všech typů

Provádíme veškeré opravy a výměny výfukového potrubí včetně katalyzátorů a pružných spojůtzv. vlnovců.

vlnovec výfuku

Rizika netěsného výfuku.

  • Riziko požáru !! Spaliny mají Více jak 500 stupnů C.

  • Vniknutí jedovatých spalin do kabiny pro cestující může dojít až k ohrožení života !!!

  • Riziko mechanické poškození spodní části vozidla vlivem uvolnění - upadnutí - vzpříčení výfuku.

  • Odpadnutím vadné výfukové části škoda jinému účastníkovi provozu.

  • Zvýšená spotřeba paliva.

  • Nadměrný hluk vozidla nad určené normy.

  • Riziko špatné funkce motoru s vlivem tlakových rázů s již výše zmíněnou zvýšenou spotřebou.

katalyzátor benzin

Základní funkce výfuku

  • Výfuk má za úkol odvést horké a ve vysokých koncentracích jedovaté motorové spaliny bezpečně mimo vozidlo a utlumit hluk vznikající při spalování.Spaliny z motoru po spálení ve válcích jsou odváděny výfukovými svody většinou litinovými do nerezové části před katalyzátorem.

    Těsně za výfukem jsou nejvyšší teploty spalin přesahující 500 stupnů Celsia.Těchto vysokých teplot využívá katalyzátor k přeměně nebezpečných výfukových plynů na méně škodlivé a vodu.

    Za katalyzátorem jsou výfukové části, které nazýváme tlumič výfuku. Ty jsou většinou z běžné oceli s povrchovou antikorozivní úpravou. Většinou jsou tlumiče rozděleny na více dílů.

    Hlavním požadavkem tlumiče výfuku spalin je utlumit zvuk vytvořený spalováním směsi na přípustnou mez, a součastně také umožnit spalinám co nejednodušší cestu pro bezpečné opuštění prostor za vozidlo.

    Tlumiče výfuku u moderních i starších vozů jsou nedílnou součástí vozu. Moderní tlumiče výfuku jsou svou životností kompromisem mezi cenou a kvalitou.

Často kladené dotazy

Proč mám tlumič výfuku poškozen korozí?

  • Koroze tlumičů výfuku je přirozeným procesem.    Při výrobě výfuku konstruktéři volí mezi cenou a životností.    U levnějších tříd automobilů v prvovýrobě používají konstruktéři běžných ocelových    plechú s povrchovou úpravou. Tyto výfukové díly mají svou životnost a dochází po několika letech k    jejich proreznutí vlivem vody a vodní páry, která také vzniká chemickým procesem v katalyzátoru.     Vliv vysokých rozdílů teplot také ovlivnuje životnost výfuku spolu s agresivními látkami     obsažených ve spalinách.    Voda vznikající přeměnou v katalyzátoru je odváděna společně se spalinami výfukem dále za vozidlo.    Všechny tyto vlivy ovlivnují životnost celého výfuku.

trubka výfuku

Půjde svařit či opravit můj výfuk ?

  • Dosti častá otázka na kterou není vždy jednoduchá odpověd. Vše záleží na jednotlivých skutečnostech a poškození tlumiče výfuku. Naši zkušení technici vám rádi vyjdou vstříc ,ale je nutné výfuk předem zkontrolovat a pak až navrhnout řešení s cenovým rozpočtem.

Jaká bude cena výfuku nebo jeho opravy?

  • Nejdříve je nutno vozidlo prohlédnout a teprve potom  určit rozsah a míru poškození výfuku.

    Kontrola se pohybuje většinou okolo 200 Kč, kde bude navrhnuto řešení s cenovým rozpočtem.

Prodáváte nové výfuky ?

  • Ano.U nás prodáváme montujeme i opravujeme tlumiče výfuků.Od nejlevnějších verzí, střední třídy, originální až po nerezové či tuningové výfuky. Vše dle typu vozu jeho stáří či užitné hodnoty. Zákazník má možnost si vybrat pro něj nejvhodnější variantu. Je jen na vás jakou cestu zvolíte.Na základě našich zkušeností vám navrhneme nejefektivnější způsob opravy výfuku.Případně vám       pomůžeme s výběrem nového výfuku automobilu.

vlnovec výfuku řez

Filtr pevných částic - čištění

Také patříte mezi mnoho nešťastných majitelů vozů s dieselovým motorem, které trápí „vynález“ v podobě filtru pevných částic, jenž byl vyroben proto, abych chránil životní prostředí? Jistě pak během jízdy zaznamenáváte nižší výkon motoru a především vyšší spotřebu nafty z důvodu ucpání filtru sazemi. Co s tím? Filtr pevných částic budete muset vyčistit.

Pojmem čištění filtru označujeme situaci, kdy jsou saze, jež filtr zachytil, spalovány při vysoké teplotě.

Může se tak dít dvěma způsoby:

  1. První metodou čistění je takzvaná pasivní regenerace. Motor automobilu musíte delší dobu držet ve vyšším zatížení, respektive ve vyšších otáčkách. Tohoto momentu snadno dosáhnete například na dálnici. Naopak pokud vaše auto brázdí pouze městské silnice, pak na tento způsob renovace filtru pevných částic můžete zapomenout.
  2. Právě pro takové řidiče, kteří s vozidlem dosahují vyšší rychlosti než 80 km/h jen zřídkakdy, přichází v úvahu druhý způsob spálení sazí. Ten bývá označován jako aktivní regenerace. Dochází k němu po ujetí zhruba 300 - 1 000 kilometrů, během kterých nebylo možné filtr pevných částic vyčistit výše zmíněným způsobem, například kvůli pomalému městskému provozu. Teplota výfukových plynů se automaticky zvýší až na 600°C a tím začne docházet ke spalování sazí.

Vyčištění nebo výměna filtru bude časem nevyhnutelná

Náš autoservis poskytuje profesionální renovaci filtru pevných částic. Pro majitele automobilů poskytujeme možnost čištění filtru statické vyvolané diagnosticky,nebo chemické kde se filtr musí vymontovat a nechá se min.12 hod rozpouštět.

Nenašli jste odpověď na vaši otázku?

  • Další informace vám rádi poskytneme na adrese

AUTOSERVIS FILIP

SKALICE13

BENEŠOV 25601

FILIP.LEOS@SEZNAM.CZ

 

 

 

YmE0MWJkN